Strikke sokker

Det å strikke sokker har jeg alltid sett på som et herk! Den største årsaken er bruk av strømpepinner som jeg seriøst hater og det andre er at jeg alltid har fått for meg at hæl er vanskelig å strikke!

Det første problemet har jeg løst ved å strikke magic loop. Det gjør at du kan bruke rundpinne til å strikke små prosjekt med, som f eks sokker. Skal komme en mer utførlig forklaring på magic loop senere 😊

Nr 2 løste seg når jeg prøvde å strikke sokker her om dagen og oppdaget at det å strikke hæl faktisk ikke er så vanskelig når man bare følger oppskriften! Ja det er mye matematikk i sokke-strikking så som nybegynner er det absolutt lurt å bare følge ei oppskrift i riktig størrelse. Når man blir mer erfaren trenger man ikke oppskrift når man bare har matematikken i hodet.

Så slik ble sokken min! Ble utrolig fornøyd!

Fornøyd med resultatet! Strikket av restegarn - Dale garn Falk på pinne 2.5.

Så nå er det bare å sette igang strikk av sokk nr 2! Oppskrift og forklaring på sokkestrikking og hvordan felling til hæl henger sammen kommer senere.

Til dere som titter innom - ha en strålende dag! 😊

#sokker #restegarn #dalegarn #falk #fornøyd

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hilde - Strikkella

Hilde - Strikkella

33, Trondheim